Ekonomi

Vize ve lojistik sorunu Çin ile ticarete engel oluyor

Dış Ekonomik Çıkarlar Komitesi (DEİK) ve TÜSİAD’ın Türkiye’den Çin’e ihracatı artırmak amacıyla halihazırda Çin’e ihracat yapan üye firmaları arasında yaptığı anketin sonuç raporu yayınlandı. DEİK-TÜSİAD Çin’e İhracatı Artırmak Araştırma Kümesi tarafından gerçekleştirilen anket, Türk iş dünyası açısından Çin ile ticarette son durumun nabzını tuttu. 2 Aralık – 23 Aralık 2022 tarihleri ​​arasında gerçekleştirilen ankete 20 yılı aşkın süredir faaliyet gösteren ve 1 ile 50 milyon dolar arası ihracat değerlerine ulaşan büyük ölçekli firmaların üst düzey yöneticileri katıldı. Araştırmada Çin’e doğrudan markalı ve başka bir firma aracılığı olmadan gıda ve tarım ürünleri ihraç eden firmaların öne çıktığı görüldü.

Türkçe eserlerin düşük bilinirliği

Çin’e yapılan ihracatta en sorunlu konulardan biri yüzde 40 ile lojistik. Bunu yüzde 35 ile Çin’deki yasal düzenlemeler, yüzde 30 ile finansman, yüzde 25 ile piyasaya giriş koşulları, yüzde 20 ile diğer konular, yüzde 15 ile gümrük işlemleri ve yüzde 5 ile sağlık ve bitki sağlığı tedbirleri takip ediyor.

Ankete katılan iş dünyası temsilcileri, geçtiğimiz dönemde Çin’de Covid-19 tedbirleri nedeniyle yaşanan kapanmaların yol açtığı lojistik sorunları, vize almada yaşadıkları zorlukları, Çin’deki yasal düzenlemelerin yarattığı yükleri anlattı. , Çin pazarında yerel firmalarla rekabet etmeyi zorlaştıran, Türkiye’nin düşük bilinirliği ve çalışmalarımız. Çin pazarına giriş ve elde tutma konusunda yaşanan sorunlara dikkat çekti.

“TÜRKİYE’DE YAPILMIŞ” vurgusu

Çin’de kapsamlı ülke tanıtımı ana odak noktası olmakla birlikte, son Çinli tüketicilerin Türkiye’yi tanımasıyla Türk ürünlerine olan talebin artacağına dikkat çekiliyor. Turizm sektörü başta olmak üzere Çinli turistleri Türkiye’ye çekecek çalışmaların yapılması, film/dizi ihracatına önem verilmesi ve Müsteşarlığımız aracılığıyla belirlenecek büyük zincir marketlerin satın alma müdürlerinin davet edilmesi önerilmektedir. Çin Ticaret ve Ataşeliği.

Üst düzey ürün setlerinde “MADE IN TURKEY” etiketi ile satış yapmanın ülke bilinirliğini artırmaya yardımcı olacağını düşünen Türk firmaları, ihracat artışı potansiyeli için bir komite kurarak orta şirket işbirliği tabanı kurmayı teklif ediyor. katma değeri yüksek ürünler geliştirmek ve ihraç etmek.

Ortaklıklar ilişkileri geliştirir

DEİK/Türkiye-Çin İş Kurulu ve TÜSİAD Çin Çalışma Kümesi Lideri Korhan Kurdoğlu, iki ülke arasındaki ticaret hacminin 2022’de 45 milyar dolar olduğunu söyledi. Kurdoğlu, “Çin, Türkiye’nin değerli ticaret ortaklarından biridir. Türkiye ve Çin’de faaliyet gösteren şirketler arasında kurulacak iştiraklerin ilişkilerimize ivme kazandıracağını düşünüyoruz. Anketimizin ortaya koyduğu tablo ile Türkiye’nin Çin’e ihracatının önündeki engellerin tespit edilmesini, iki ülkenin ilgili kamu otoritelerinin somut ve etkin politikalar geliştirmesini ve bu politikaların bir planlama içerisinde hayata geçirilmesini temenni ediyoruz.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu