Ekonomi

S&P, borç azaltma ilerlemesi nedeniyle Garrett Motion’ı ’BB’ye yükseltti

Investing.com — S&P Global Ratings, Garrett Motion Inc. (GMI) şirketinin notunu, devam eden borç azaltma çalışmaları ve finansal sponsorlarının kademeli olarak çıkışı nedeniyle ’BB’ye yükseltti.

Derecelendirme kuruluşu, yavaş seyreden otomotiv üretim hacimlerine rağmen GMI’nin 2025’te yaklaşık %17,5 ve 2026’da %17 düzeltilmiş FAVÖK marjı ile güçlü kârlılığını sürdürmesini bekliyor. Bu performans, operasyonel verimlilik kazanımları, dirençli fiyatlandırma ve araştırma-geliştirme tasarrufları ile destekleniyor.

S&P, 2025 yılında yaklaşık %2 oranında mütevazı gelir artışı öngörüyor. Bu artış öncelikle olumlu döviz kuru hareketlerinden kaynaklanacak. Şirketin turboşarjlardaki lider pazar konumu ve bu olgun teknoloji ile ilişkili sınırlı Ar-Ge giderleri, ortalama otomotiv tedarikçilerine kıyasla daha yüksek kârlılığa katkıda bulunuyor.

GMI’nin tarihsel olarak satışların yaklaşık %2-3’ü civarındaki göreceli düşük sermaye harcaması gereksinimlerinin, yılda en az 300 milyon dolar serbest işletme nakit akışını (FOCF) desteklemesi bekleniyor. Bu, 2025-2026 için yaklaşık %25’lik güçlü bir FOCF/borç oranına denk geliyor.

Oaktree Capital Management, Centerbridge Partners, Cyrus Capital Partners ve Sessa Capital dahil olmak üzere özel sermaye hissedarlarının kademeli çıkışı, şirketin kaldıraç pozisyonunu daha da güçlendirdi. Bu hissedarlar şu anda ekonomik ve oy haklarının %40’ından azına sahip. S&P, şirketin faaliyetlerden elde edilen fonların (FFO) borca oranının 2024’teki %28,2’den 2025’te yaklaşık %32’ye ve 2026’da %34’e yükseleceğini öngörüyor.

S&P, GMI’nin düzeltilmiş borcunun 2024’teki 1,5 milyar dolardan 2025 yıl sonunda yaklaşık 1,4 milyar dolara ve 2026 yıl sonunda 1,2 milyar dolara düşmesini bekliyor.

Şirket, kendi raporlama tanımına göre net borç/FAVÖK oranını yaklaşık 2x seviyesinde tutma taahhüdünü sürdürüyor. S&P, bu kaldıraç seviyesini ’BB’ derecesi için uygun görüyor. GMI’nin finansal hedefleri arasında, zamanla serbest nakit akışının en az %75’ini hissedarlara geri döndürmek yer alıyor. S&P’nin 2025 için baz senaryosu, 50 milyon dolar temettü ödemesi ve yıl sonuna kadar 250 milyon dolarlık hisse geri alım programının tamamlanmasını öngörüyor.

Otomotiv endüstrisinin bataryalı elektrikli araçları artan oranda benimsemesi, GMI’nin iş modeli için önemli bir risk olmaya devam ediyor. Şirketin 2024 satışlarının yaklaşık %67’si içten yanmalı motorlu yeni binek araçlardan elde edildi. GMI’nin sıfır emisyonlu ürünleri şu anda gelirinin sadece yaklaşık %2’sine katkıda bulunuyor. Ancak şirket, 2030 yılına kadar bu ürünlerden 1 milyar dolar satış hedefliyor.

S&P’nin istikrarlı görünümü, GMI’nin güçlü kârlılık ve finansal politika ile desteklenen FFO/borç oranını 2025 ve 2026’da %30’un biraz üzerinde tutacağı beklentisini yansıtıyor. Derecelendirme kuruluşu, GMI’nin istikrarlı gelirini korurken daha fazla borç azaltmaya bağlı kalması ve sıfır emisyonlu ürün satış hedefine doğru ilerleme kaydetmesi durumunda not artırımını değerlendirebilir.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu